INFORMACIÓ
Número de fitxa | 2831

Subgènere | Cançons

Estil | Glosat

Temàtica | Social

Subtemàtica | Explicació de sa manera de passar les nits de festa

Cantador | Dona.

Recollit per | Vicent Tur Guasch, Fornàs.

Transcrit per | Antoni Manonelles

Data | anterior a 1990

Font | Cinta magnetofònica etiquetada 5A- trobada a Can Sitges de Sant Llorenç de Balàfia.

Enregistrament sonor | Digitalització de la Cinta magnetofònica 5A-. minut 6:38" a 9:15"

I anit ja que m'heu manat...

I anit, ja que m'heu manat que us diga una cançó nova Un tros me n'he estudiat que vo' 'l diré si em recorda. M'ha vengut apressurat no he tengut temps de recórrer i així no trobeu estrany si no m'ha sortit conforme. Amb un passat seixanta anys ja un perd de la memori' i ara us aniré explicant un poc de sa meua histori' hi estat aquest matí per aquina tota sola es meu home era a caçar i ha vengut a n'aquina hora i m'ha duit un xebel·lí i una terrol·la molt grossa i m'ha ajudat a esplomar aguantant-los per ses potes quant hi 'gut fet es dinar ja no era gaire prompte, ja m'he 'gut de rebugir per poder ser aquí per s'hora. També hi 'gut de 'nar a munyir i posar sa llet a s'olla. Feim es formatge en sa nit perquè no hi caiguen ses mosques; que ho és un bitxo atrevit en cosa que els faci gola jo alguna nit m'hi entretenc si he de quedar tota sola; que no ho és gaire sovent em 'grada es 'nar de xacotes. Si el cas no 'nam gaire lluny no hi anam a fora poble. Quan ve es diumenge a la nit o dia de festa grossa mo' n'anam det as cafè mos hi ajuntam ses dones, i allina mos divertim si sabem alguna broma; vegades feim sa manilla que és un deport que ara s'usa només mos jugam es beure no porem fer massa llarg, naltros no bevem conyac 'nam a sa beguda dolça i en s'estiu algun gelat que un se refresca sa boca. Es homens solen fer es loco ja té un nom acertat llavors fan es cafè i copa no van amb caganyedat. I així mos passam es temps hasta les onze o les dotze que es cotxe ja mos espera per anar-mo'n aviat i si passam molt de l'ordre mos cobra sa paga doble. I anit ja que m'heu manat que us diga una cançó nova