INFORMACIÓ
Número de fitxa | 2419

Subgènere | Cançons

Estil | Redoblat

Temàtica | Social

Subtemàtica |

Transcrit per | Vicent Tur Guasch, Fornàs

Data | anterior a 1990

Font |
Fitxa núm. 33 i 34 de la digitalització feta per n'Antoni Manonelles d'una carpeta amb fulls mecanografiats per en Vicent Tur Guasch, Fornàs, que amb el títol: "carpeta Eulària cançons 2" fou trobada a Can Sitges de Sant Llorenç de Balàfia
Fitxa núm. 299-300 de la digitalització feta per n'Antoni Manonelles d'una carpeta amb fulls mecanografiats per en Vicent Tur Guasch, Fornàs, que amb el títol: "carpeta Catalina cançons 2" fou trobada a Can Sitges de Sant Llorenç de Balàfia.

Variant |    1537   /   2419

Molts anys i bons puguem veure...

1ª Cobla Molts anys i bons puguem veura ses festes amb alegria salut i gracia de Déu i l'animeta tranquila I apartada de lo mal que és lo que mes castiga que per poder-mos salvar tots sabem que es necesita No vuiguem fer de valents es pobres com sa gent rica que tant mateix guanyarem a poc a poc com fent via Que encara que envestiguem mos hem d'aturar enseguida ja és hora que coneguem que és curta sa nostra vida I amb paciencia prenguem tot lo que Déu mos envia perqué parlant i riguent es gasta molta pamplina Trobam que dir en sa gent en veritat o mentida que ni ho pendria per éll i aixó no estem endevise Perqué es ministres de Déu mos diuen sa llatania i es que no som ignocents ja coneixem que és aixina Que es no ser obedients mus porta a una ruina i amb sa conversa que es sent que's gasta d'avui en dia Que's parla molt malament i es diu de tota ruina he hi de reparar que em sent ja hi despertat qui dormia Que en sa gent jova s'aprent molt mes que sa lletania molts anys i bons puguem veura ses festes amb alegria 2ª Cobla Molts anys i bons poguem veura ses festes amb alegria salut i gracia de Déu i l'animeta tranquila Jo en que no som molt vecí vus vui fer una demanda no os hi heu d'enpontosir ni ha de ser cosa forçada Digueu-me si puc venir per aqui alguna vegada amb aixó us vui advertir perquè no os vui enganyar-vos Que si os agrada es dormir pot ser que ho ribeu a planya perquè em solc entretenir finsos a ses matinades I llevors em solc condormir no es istrany perqué en teng falta per fer desxuruir en de venir amb una rama Aixó no ho havia de dir que això molt poc m'adelanta que és un trebai es dormir d'es que més poc un s'acança Em diràs que puc venir si es menjar poc no m'espanta ja pos que fare camí si arrip a perdre sa panxa Pot ser arribar a nar coní però em posaré tirantes llevors ja m'engurdiré quant hauré fet ses matances Si matam millor gorrí que no es de s'altra vegada sabeu a que va tenir ? vint lliure de xuia blanca Deu menos cinc de seixí i altres tant de sobrassada es budell de bou que omplí a Cas Coroné de n'Agne A nou palms no hi arribí molt poca cosa hi faltave i em va quedar per omplir devés cosa d'una cana I encara l'aprufití pe's greix d'una butifarra allò si que no ho contí que no estava en sa perxada I així mateix li tirí que'em pens que ho endevinava per unes festes freixí si no som molts a menjar-ne enguany no porem petir si Déu mos guarda de s'arna si fos a banda de vi duriem sa barba untada Es molt bona per freixir que es suc no l'embolicava sembla que mos vol fuixir s'enrrolla com una banya Perdonau que no vui dir d'aixó cap altra paraula perquè és massa de seixí amb una mateixa casa I ara de fui mudarem i en direm de mes polides molts anys i bons poguem veure ses festes amb alegria